Powrót do Spisu treści

Ogólne rozwiązywanie problemów




Podstawowe rozwiązywanie problemów

Problem lub objaw

Możliwe rozwiązanie

Karta sieci bezprzewodowej nie może połączyć się z punktem dostępu.

Upewnij się, że punkt dostępu został włączony i że istnieje profil połączenia z siecią bezprzewodową. Ustawienia zabezpieczeń zdefiniowane w profilu muszą być zgodne z ustawieniami punktu dostępu.

Upewnij się, że standard 802.1X jest wyłączony zarówno dla punktu dostępu, jak i karty bezprzewodowej.

Niekiedy następuje zerwanie połączenia karty sieci bezprzewodowej.

  1. Przenieś się bliżej punktu dostępu.

  2. Wyłącz i natychmiast ponownie włącz zasilanie punktu dostępu.

  3. Zaktualizuj oprogramowanie sprzętowe punktu dostępu pobrane z witryny pomocy technicznej jego producenta.

  4. Zaktualizuj sterownik karty sieci bezprzewodowej LAN.

Połączenie bezprzewodowe jest wolniejsze niż oczekiwano.

  1. Przenieś się bliżej punktu dostępu.

  2. Wyłącz i natychmiast ponownie włącz zasilanie punktu dostępu.

  3. Zaktualizuj oprogramowanie sprzętowe punktu dostępu pobrane z witryny pomocy technicznej jego producenta.

  4. Zaktualizuj sterownik karty sieci bezprzewodowej LAN.

Nazwa mojej sieci bezprzewodowej nie pojawia się na wykazie dostępnych sieci.

Sprawdzić, czy punkt dostępu funkcjonuje prawidłowo.

Sprawdzić SSID (nazwę sieci) sieci bezprzewodowej i upewnić się, że punkt dostępu jest ustawiony na nadawanie SSID.

Dla użytkowników systemu XP: Wydaje się, że komputery są podłączone do sieci, ale w menu Mój komputer ani Moje miejsca w sieci nie pojawiają się udostępniane drukarki ani pliki.

Sprawdzić, czy włączona jest funkcja udostępniania plików i drukarek dla wszystkich komputerów w sieci.

  1. Kliknij przycisk Start.

  2. Kliknij polecenie Panel sterowania.

  3. Kliknij Przełącz do widoku klasycznego, jeśli polecenie to jest dostępne w lewym oknie.

  4. Kliknij dwukrotnie łącze Połączenia sieciowe.

  5. Kliknij prawym przyciskiem myszy opcję Połączenie z siecią bezprzewodową.

  6. Kliknij przycisk Właściwości.

  7. Kliknij kartę Ogólne.

  8. W poleceniu To połączenie wykorzystuje następujące elementy sprawdź, czy zaznaczone zostało pole wyboru Udostępnianie plików i drukarek w sieciach Microsoft Network.

  9. Jeśli opcja nie została zaznaczona, kliknij opcję Udostępnianie plików i drukarek w sieciach Microsoft Network..

  10. Jeśli to pole wyboru nie jest obecne, wykonaj następujące czynności:

  • Kliknij opcję Instaluj.

  • Wybierz opcję Usługa.

  • Kliknij przycisk Dodaj.

  • Kliknij opcję Udostępnianie plików i drukarek w sieciach Microsoft Network.

  • Kliknij przycisk OK.

  1. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć stronę Właściwości połączenia sieci bezprzewodowej.

  2. Zamknij okno Połączenia sieciowe.

Użytkownicy systemu Windows Vista* i Windows* 7: Wydaje się, że komputery są podłączone do sieci, ale w menu Komputer nie pojawiają się udostępniane drukarki ani pliki.

Sprawdzić, czy w Centrum sieci i udostępniania włączona jest funkcja udostępniania plików i drukarek.

  1. Kliknij przycisk Start.

  2. Kliknij polecenie Panel sterowania.

  3. Kliknij opcję Sieć i Internet.

  4. W Centrum sieci i udostępniania kliknij opcję Wyświetl komputery i urządzenia sieciowe.

  5. Jeśli nie zostaną wyświetlone żadne zasoby, odnajdowanie sieci i udostępnianie plików mogą być wyłączone. Informuje o tym komunikat pojawiający się u góry okna: Fukcje odnajdowania sieci i udostępniania plików są wyłączone. Komputery i urządzenia sieciowe nie są widoczne. Kliknij, aby zmienić... Kliknij ten komunikat.

  6. Kliknij opcję Włącz odnajdowanie sieci i udostępnianie plików. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

Transfer danych jest niekiedy bardzo wolny.

Kuchenki mikrofalowe, niektóre systemy monitorowania niemowląt, bezprzewodowe kontrolery do gier i niektóre telefony bezprzewodowe działają na tej samej częstotliwości, co zainstalowana karta sieci bezprzewodowej. Jeśli urządzenia te są używane, zakłócają działanie karty sieci bezprzewodowej. W celu zapewnienia optymalnej pracy sieci, komputery z połączeniem bezprzewodowym powinny znajdować się co najmniej 6 m od urządzeń pracujących w paśmie częstotliwości 2,4 GHz.

Transfer danych jest zawsze bardzo wolny.

Niektóre budynki mieszkalne i większość budynków biurowych posiada konstrukcję stalową. Stal w takich budynkach może zakłócać sygnały radiowe sieci, w efekcie powodując spowolnienie szybkości transmisji danych. Spróbuj przenieść komputer w inne miejsce w budynku, aby sprawdzić, czy szybkość transmisji wzrośnie.

Komputery nie łączą się z siecią.

Sprawdzić, czy wszystkie ustawienia właściwości sieci bezprzewodowej są poprawne.

  • Upewnić się, czy do komputera dochodzi odpowiedni sygnał z punktu dostępu lub routera.

  • Zweryfikować u administratora sieci, czy karta bezprzewodowa zainstalowana w komputerze przenośnym jest zgodna ze standardem IEEE 802.11 WLAN, w którym pracuje sieć bezprzewodowa.

  • Do nawiązania połączenia konieczne może być wyłączenie lub odinstalowanie zapory programowej.

  • Jeśli sieć korzysta z punktów dostępu lub routerów, sprawdzić wszystkie kable i upewnić się, że dioda LED zasilania na przednim panelu punktu dostępu lub routera świeci się na zielono.

Nie mogę połączyć się z żadną siecią bezprzewodową.

Łączność radiowa może być wyłączona. Informacje na ten temat można znaleźć w sekcji Więcej informacji na ten temat można znaleźć w sekcji Włączanie i wyłączanie łączności radiowej.

Oprogramowanie Intel® PROSet/Wireless WiFi monituje o podanie klucza podczas próby nawiązania połączenia z siecią bezprzewodową.

W sieci włączono zabezpieczenia. Informacje na ten temat można znaleźć w sekcji Przegląd zabezpieczeń.

Lista dostępnych sieci nie zawiera żadnych sieci.

Komputer znajduje się za poza zasięgiem sieci bezprzewodowej lub okolicy nie ma żadnych sieci WiFi.

Jak konfigurować tożsamość mobilną dla wielu użytkowników.

Konfigurowanie tożsamości mobilnej do obsługi wielu użytkowników:

Jeśli używany jest profil łączenia przed logowaniem/wspólnego, dla którego wymagana jest tożsamość mobilna oparta na poświadczeniach logowania systemu Windows, twórca profilu może dodać tożsamość mobilną z wykorzystaniem parametrów %username% (nazwa użytkownika) i %domain% (domena). Składnia tożsamości mobilnej jest analizowana, a słowa kluczowe są zastępowane odpowiednimi danymi logowania. Dzięki temu konfigurowanej tożsamości mobilnej zostaje zapewniona maksymalna elastyczność, a jednocześnie profil może być udostępniany wielu użytkownikom.

Wskazówki dotyczące formatowania odpowiedniej tożsamości mobilnej można znaleźć w instrukcji obsługi serwera uwierzytelniania. Możliwe formaty:

%domena%\%nazwa_użytkownika%
%nazwa_użytkownika%@%domena%
%nazwa_użytkownika%@%domena%.com
%nazwa_użytkownika%@moja_sieć.com

Jeśli pole Tożsamość mobilna jest puste, formatem domyślnym jest %domena%\%nazwa_użytkownika%.

UWAGA: Poświadczenia: Nazwa użytkownika i domena musi być taka sama, jak nazwa użytkownika podana w serwerze uwierzytelniania przez administratora przed uwierzytelnieniem klienta. W nazwie użytkownika uwzględniana jest wielkość liter. Nazwa określa tożsamość podawaną stronie uwierzytelniającej przez protokół uwierzytelniania (przez tunel TLS). Tożsamość użytkownika zostaje bezpiecznie przesłana do serwera tylko wtedy, gdy szyfrowany kanał został sprawdzony i ustalony.


Powrót do początku

Powrót do Spisu treści

Znaki towarowe i zastrzeżenia