Powrót do Spisu treści

Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową (menu Narzędzia)


Okno Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową
Jak używać Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową
Usuwanie błędów


Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową to aplikacja pomocna przy rozwiązywaniu problemów związanych z połączeniami w sieci WiFi. Kiedy wykryty zostanie problem związany z połączeniem, w prawym dolnym rogu pulpitu wyświetlane jest powiadomienie o alercie . Po kliknięciu alertu na pulpicie wyświetlony zostaje komunikat diagnostyczny z zalecanymi punktami, które należy wykonać w celu rozwiązania problemu z połączeniem. Jeśli na przykład problem jest związany z wprowadzeniem nieprawidłowego hasła, menedżer profili zostanie uruchomiony po kliknięciu wyświetlonego hiperłącza i wprowadzeniu prawidłowego hasła.

Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową jest obsługiwane w systemie Microsoft Windows* XP i Windows 7.


Jak uzyskać dostęp

W menu Narzędzia wybierz polecenie Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.


Okno Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową

Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową zawiera dwa okienka. W lewym okienku wyświetlana jest lista dostępnych narzędzi. W prawym okienku wyświetlany jest bieżący problem związany z połączeniem i jest ono podzielone na dwie sekcje: komunikatu o błędzie i zalecanego działania. Zalecane działanie zawiera opisy dostępnych narzędzi i ułatwia rozwiązywanie problemów związanych z połączeniami. Po kliknięciu łącza pomocy w oknie wyświetlany jest tekst pomocy. Jeśli kliknięte zostanie łącze rozwiązywania problemów, uruchomiony zostanie program, umożliwiający rozwiązanie problemu.

Nazwa

Opis

Opcje menu

Plik

Przeglądarka zdarzeń sieci bezprzewodowej: Uruchamianie Przeglądarki zdarzeń sieci bezprzewodowej. Dostępna do wyboru również w lewym okienku.

Wyłącz powiadomienie/Włącz powiadomienie: Zaznacz, aby wyłączyć lub włączyć powiadomienia o alertach. Dostępna do wyboru również w lewym okienku.

Zakończ: Kliknij, aby zamknąć Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.

Wyświetl

Historia: Wyświetla lub usuwa dane Historii znajdujące się w prawym okienku Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.

Narzędzia

Narzędzie diagnostyki ręcznej: Przeprowadź test diagnostyczny, aby zweryfikować poprawność działania karty WiFi. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w sekcji Narzędzie do diagnostyki ręcznej.

Pomoc

Pomoc Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową: Wyświetla pomoc online Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.

Informacje: Wyświetla informacje o wersji Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.

Dostępna pomoc

Data, godzina i komunikat o błędzie:

  • Opis błędu.
  • Łącze do usunięcia błędu (jeśli jest dostępne). Patrz: Usuwanie błędów poniżej.
  • Łącze do zalecanych punktów, które mają zostać podjęte w celu usunięcia błędu.

Historia

Zawiera listę pięciu ostatnich alertów. Alerty są uporządkowane chronologicznie, a jako pierwszy wyświetlany jest ostatni z nich.


Jak używać Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową

Otwórz Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi. W menu Narzędzia wybierz polecenie Narzędzie Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową.


Usuwanie błędów

Poniższe zalecenia dotyczą rozwiązywania wykrytych problemów z połączeniami sieci WiFi.

Nie odebrano adresu IP
Przepływność sieci ad hoc nie jest wykorzystywana, z siecią nie połączyło się żadne urządzenie równorzędne
Przepływność sieci ad hoc nie jest wykorzystywana, wszystkie urządzenia równorzędne rozłączyły się
Użytkownik połączył się z siecią o domyślnej nazwie (identyfikatorze SSID). Sieć lub punkt dostępu może nie mieć skonfigurowanych zabezpieczeń.
Użytkownik połączył się z siecią bez skonfigurowanych zabezpieczeń, a w systemie wykryto foldery udostępniane
Karta sieci bezprzewodowej w systemie jest wyłączona
W systemie nie wykryto karty sieci bezprzewodowej
Brak zainstalowanego sterownika karty sieci bezprzewodowej
Uszkodzony sterownik karty sieci bezprzewodowej
Sterownik karty nie został załadowany
Nastąpiło odłączenie od punktu dostępu

Użytkownicy zaawansowani oraz administratorzy mogą wykorzystać opisywane komunikaty o błędach do diagnozowania problemów dotyczących profili sieci bezprzewodowej.

Błąd uruchamiania aplikacji
Nie znaleziono certyfikatu
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowej nazwy użytkownika
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowych poświadczeń użytkownika
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowego certyfikatu użytkownika
Certyfikat wkrótce wygaśnie
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowej tożsamości serwera
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowych poświadczeń serwera
Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowego certyfikatu serwera
Błąd uwierzytelniania z powodu niedostępności serwera AAA
Serwer AAA odrzucił metodę EAP
Nieprawidłowy kod PIN do pobierania certyfikatu
Błąd wystąpił z powodu nieoczekiwanego wyjęcia karty GSM
Nieoczekiwane wyjęcie karty inteligentnej
Błąd uwierzytelniania z powodu przekroczenia limitu czasu
Błąd uwierzytelniania profilu administratora
Nie można uwierzytelnić profilu administratora z powodu nieważnego certyfikatu
Adres IP nie został odebrany przez profil administratora


Nie odebrano adresu IP

Błąd pobierania prawidłowego adresu IP przez kartę WiFi. Hasło zabezpieczające lub klucz szyfrowania sieci bezprzewodowej i punktu dostępu są niezgodne. Inne przyczyny: dla sieci bezprzewodowej wymagany jest statyczny adres IP, wystąpił problem z serwerem DHCP lub wystąpił ogólny problem z siecią.

Aby wyłączyć ten komunikat:


Przepływność sieci ad hoc nie jest wykorzystywana, z siecią nie połączyło się żadne urządzenie równorzędne

Jeśli z utworzoną siecią Ad Hoc w ciągu dwóch minut nie połączą się żadne urządzenia równorzędne, ten alert powiadomi użytkownika o niewykorzystywanej przepływności sieci Ad Hoc.

Powiadomienia o tych alertach można włączać i wyłączać na stronie Ustawienia aplikacji.

Aby wyłączyć ten komunikat:

  1. W menu Narzędzia kliknij opcję Ustawienia aplikacji.
  2. Przewiń w dół do pozycji Powiadomienie o sieci Ad Hoc.
  3. Usuń zaznaczenie pola wyboru Powiadom, jeśli z siecią Ad Hoc nie połączyło się żadne urządzenie równorzędne.
  4. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia i powrócić do okna głównego narzędzia do połączeń WiFi.

Przepływność sieci ad hoc nie jest wykorzystywana, wszystkie urządzenia równorzędne rozłączyły się

Jeśli użytkownik utworzył sieć Ad Hoc, która obejmowała innych uczestników, ten alert powiadamia go o rozłączeniu dowolnych lub wszystkich urządzeń równorzędnych.

Powiadomienia o tych alertach można konfigurować na stronie Ustawienia aplikacji.

Aby wyłączyć ten komunikat:

  1. W menu Narzędzia kliknij opcję Ustawienia aplikacji.
  2. Przewiń w dół do pozycji Powiadomienie o sieci Ad Hoc.
  3. Usuń zaznaczenie pola wyboru Powiadom, jeśli wszystkie urządzenia równorzędne rozłączyły się z siecią Ad Hoc.
  4. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia i powrócić do okna głównego narzędzia do połączeń WiFi.

Użytkownik połączył się z siecią o domyślnej nazwie (identyfikatorze SSID). Sieć lub punkt dostępu może nie mieć skonfigurowanych zabezpieczeń.

Łączenie z punktem dostępu, który ma domyślną nazwę sieci (identyfikator SSID), może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa. Takie punkty dostępu zwykle używają wyłącznie domyślnych zabezpieczeń i ustawień (na przykład uwierzytelniania otwartego oraz domyślnego adresu IP, nazwy użytkownika i hasła). W przypadku sieci prywatnej należy zmienić nazwę sieci i ustawienia zabezpieczeń w celu podniesienia poziomu ochrony sieci.

Powiadomienia o tych alertach można włączać i wyłączać na stronie Ustawienia aplikacji.

Aby wyłączyć ten komunikat:

  1. W menu Narzędzia kliknij opcję Ustawienia aplikacji.
  2. Przewiń w dół do pozycji Powiadomienie o nazwie SSID.
  3. Usuń zaznaczenie pola wyboru Powiadom w przypadku połączenia z siecią o domyślnej nazwie SSID.
  4. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia i powrócić do okna głównego narzędzia do połączeń WiFi.

Użytkownik połączył się z siecią bez skonfigurowanych zabezpieczeń, a w systemie wykryto foldery udostępniane

Udostępnianie plików i drukarek umożliwia innym komputerom w sieci uzyskiwanie dostępu do zasobów komputera użytkownika. W przypadku udostępniania plików i drukarek na komputerze przenośnym należy zachować szczególną ostrożność.

W przypadku alertu podczas łączenia z siecią bezprzewodową LAN z udostępnianymi folderami można wyłączyć to powiadomienie. Patrz: Ustawienia aplikacji.

Aby wyłączyć ten komunikat i przywrócić foldery udostępniane w sieci po rozłączeniu:

  1. W menu Narzędzia kliknij opcję Ustawienia aplikacji.
  2. Przewiń w dół do pozycji Powiadomienie o folderach udostępnianych.
  3. Zaznacz opcję Wyłącz to powiadomienie, aby zachować ustawienia folderów udostępnianych bez zmian w momencie nawiązania połączenia z otwartą (niezabezpieczoną) siecią.
  4. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia i powrócić do okna głównego narzędzia do połączeń WiFi.

Karta sieci bezprzewodowej w systemie jest wyłączona

Włącz kartę WiFi.

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer.
  2. Kliknij opcję Właściwości.
  3. Kliknij kartę Sprzęt.
  4. Kliknij przycisk Menedżer urządzeń.
  5. Kliknij dwukrotnie ikonę Karty sieciowe.
  6. Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową Intel® PRO/Wireless.
  7. Kliknij przycisk Włącz.
  8. Z menu Plik wybierz opcję Zakończ, aby zamknąć Menedżera urządzeń.
  9. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć okno dialogowe Właściwości systemu.

W systemie nie wykryto karty sieci bezprzewodowej

System nie mógł znaleźć karty WiFi Intel. Karta mogła zostać wyjęta lub nie została zainstalowana.

Po pierwsze, sprawdź, czy karta WiFi jest wyświetlana na liście w oknie Menedżera urządzeń:

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer.
  2. Kliknij opcję Właściwości.
  3. Kliknij kartę Sprzęt.
  4. Kliknij przycisk Menedżer urządzeń.
  5. Kliknij dwukrotnie ikonę Karty sieciowe.

Jeśli karta sieciowa Intel® PRO/Wireless jest wyświetlana na liście, zaktualizuj jej sterownik. Nową wersję sterownika możesz pobrać z internetowej witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/. Jeśli karta Intel® PRO/Wireless nie jest wyświetlana na liście, skontaktuj się z producentem komputera.


W systemie nie wykryto sterownika karty sieci bezprzewodowej

System nie mógł znaleźć karty WiFi Intel. Konieczne może być zaktualizowanie sterownika karty sieci bezprzewodowej.

Po pierwsze, sprawdź, czy karta WiFi jest wyświetlana na liście w oknie Menedżera urządzeń:

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Mój komputer.
  2. Kliknij opcję Właściwości.
  3. Kliknij kartę Sprzęt.
  4. Kliknij przycisk Menedżer urządzeń.
  5. Kliknij dwukrotnie ikonę Karty sieciowe.

Jeśli karta WiFi jest wyświetlana na liście:

  1. Kliknij kolejno Start > Panel sterowania > Dodaj lub usuń programy.
  2. Wybierz Oprogramowanie Intel® PROSet/Wireless WiFi.
  3. Kliknij przycisk Zmień.
  4. Wybierz naprawę.
  5. Kliknij przycisk Dalej.

Jeśli po wykonaniu tych czynności problem nie zostanie rozwiązany, pobierz i zainstaluj najnowszą wersję oprogramowania do karty sieci bezprzewodowej Intel z witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/. Jeśli karta Intel® PRO/Wireless nie jest wyświetlana na liście, skontaktuj się z producentem komputera.


Uszkodzony sterownik karty sieci bezprzewodowej

System wykrył, że sterownik karty sieciowej jest uszkodzony. Konieczne jest zaktualizowanie sterownika karty WiFi.

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową Intel® PRO/Wireless zainstalowaną w komputerze.
  2. Kliknij przycisk Aktualizuj sterownik. Wyświetlony zostanie Kreator aktualizacji sprzętu.
  3. Na ekranie Kreatora aktualizacji sprzętu kliknij opcję Tak, tylko tym razem.
  4. Kliknij przycisk Dalej.
  5. Kliknij przycisk Instaluj ten certyfikat. Jeśli wiesz, gdzie znajduje się sterownik, kliknij opcję Instaluj z listy lub określonej lokalizacji.

Jeśli karta sieciowa Intel® PRO/Wireless jest wyświetlana na liście, zaktualizuj jej sterownik. Nową wersję sterownika możesz pobrać z internetowej witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/. Jeśli karta Intel® PRO/Wireless nie jest wyświetlana na liście, skontaktuj się z producentem komputera.

Jeśli wyświetlony zostanie komunikat Nie można kontynuować pracy Kreatora aktualizacji sprzętu, przejdź do internetowej witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/.


Sterownik karty nie został załadowany

System wykrył, że sterownik karty WiFi nie został załadowany. Konieczne jest zainstalowanie/zaktualizowanie sterownika karty WiFi.

  1. Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową Intel® PRO/Wireless zainstalowaną w komputerze.
  2. Kliknij przycisk Aktualizuj sterownik. Wyświetlony zostanie Kreator aktualizacji sprzętu.
  3. Na ekranie Kreatora aktualizacji sprzętu kliknij opcję Tak, tylko tym razem.
  4. Kliknij przycisk Dalej.
  5. Kliknij przycisk Instaluj ten certyfikat. Jeśli wiesz, gdzie znajduje się sterownik, kliknij opcję Instaluj z listy lub określonej lokalizacji.

Jeśli karta sieciowa Intel® PRO/Wireless jest wyświetlana na liście, zaktualizuj jej sterownik. Nową wersję sterownika możesz pobrać z internetowej witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/. Jeśli karta Intel® PRO/Wireless nie jest wyświetlana na liście, skontaktuj się z producentem komputera.

Jeśli wyświetlony zostanie komunikat Nie można kontynuować pracy Kreatora aktualizacji sprzętu, przejdź do internetowej witryny pomocy technicznej firmy Intel Corporation pod adresem www.intel.com/support/.


Nastąpiło odłączenie od punktu dostępu

Poniższe komunikaty o błędach są wyświetlane w przypadku odłączenia karty WiFi od punktu dostępu do sieci.

Odłączenie od punktu dostępu, z powodu błędu skojarzenia.
Odłączenie od punktu dostępu z powodu błędów uwierzytelniania.
Odłączenie od punktu dostępu, z powodu błędu kontroli integralności TKIP.
Odłączenie od punktu dostępu z powodu błędu ramki klasy 2 niezwiązanego z uwierzytelnianiem.
Odłączenie od punktu dostępu z powodu błędu ramki klasy 3 niezwiązanego z kojarzeniem.
Odłączenie od punktu dostępu z powodu błędu podczas ponownego kojarzenia.
Odłączenie od punktu dostępu z powodu błędu elementu informacji.
Odłączenie od punktu dostępu, z powodu błędu podczas uzgadniania 4-kierunkowego protokołu klucza EAPOL.
Odłączenie od punktu dostępu, z powodu błędu uwierzytelniania 802.1X.

Zalecane działanie:

Połącz się ponownie ręcznie lub sprawdź poprawność ustawień sieci przechowywanych w profilu, a następnie usuń punkt dostępu z listy wykluczeń. Na przykład otwórz listę profili, klikając w głównym oknie narzędzia do połączeń WiFi przycisk Profile. Wybierz profil i kliknij przycisk Połącz.


Błąd uruchamiania aplikacji

Nie można znaleźć aplikacji wyznaczonej do uruchamiania po połączeniu z tym profilem. Zweryfikuj ścieżkę i nazwę pliku w ustawieniach zaawansowanych Kreatora profili.

Aby zweryfikować ścieżkę i nazwę pliku:

  1. W oknie głównym narzędzia do połączeń WiFi kliknij opcję Profile.
  2. Wybierz profil.
  3. Kliknij przycisk Właściwości.
  4. Kliknij opcję Zaawansowane.
  5. Kliknij opcję Automatyczne uruchamianie aplikacji.
  6. Kliknij opcję Włącz automatyczne uruchamianie aplikacji. Sprawdź, czy nazwa pliku i ścieżka do pliku są poprawne.
  7. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć stronę Ustawienia zaawansowane.
  8. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć kartę Ustawienia ogólne i powrócić do listy profili.

Nie znaleziono certyfikatu

Błąd może wystąpić, jeśli w odpowiednim magazynie certyfikatów nie znaleziono certyfikatu komputera lub certyfikatu użytkownika. Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Upewnij się, że w magazynie certyfikatów komputera lub certyfikatów użytkownika znajduje się poprawny certyfikat komputera lub certyfikatu użytkownika (zależnie od używanego typu profilu).
  2. Jeśli w magazynie nie ma poprawnego certyfikatu komputera lub certyfikatu użytkownika, zażądaj go od urzędu certyfikacji domeny. Pamiętaj, że do uzyskania certyfikatu komputera od urzędu certyfikacji domeny wymagane jest przyłączenie danego komputera do tej domeny.
  3. Skontaktuj się z administratorem w celu uzyskania pomocy.

Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowej nazwy użytkownika: Wprowadź ponownie nazwę użytkownika

Ten błąd uwierzytelniania może zostać spowodowany nieprawidłową nazwą użytkownika dla profili TTLS, PEAP, LEAP, EAP-SIM lub EAP-AKA.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy Profile.
  2. Kliknij przycisk Właściwości.
  3. Kliknij przycisk Dalej.
  4. Wybierz odpowiedni typ uwierzytelniania 802.1X.
  5. Aby zapisać ustawienia, kliknij OK.

Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowych poświadczeń użytkownika: Wprowadź ponownie poświadczenia

Ten błąd uwierzytelniania może zostać spowodowany nieprawidłowymi poświadczeniami użytkownika dla profili TTLS, PEAP lub LEAP.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy Profile.
  2. Kliknij przycisk Właściwości, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  3. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Opcja Zabezpieczenia korporacyjne jest zaznaczona.
  4. Opcja Typ uwierzytelniania 802.1X powinna być zaznaczona.
  5. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia.

Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowego certyfikatu użytkownika: Wybierz inny certyfikat

Ten błąd uwierzytelniania może być spowodowany wprowadzeniem nieprawidłowego certyfikatu użytkownika.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy Profile.
  2. Kliknij przycisk Właściwości, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  3. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Opcja Zabezpieczenia korporacyjne jest zaznaczona.
  4. Wybierz odpowiedni typ uwierzytelniania.
  5. W przypadku użytkowników TLS: Można wybrać opcję Użyj certyfikatu wystawionego dla tego komputera. Można też kliknąć opcję Użyj certyfikatu użytkownika na tym komputerze. Następnie należy kliknąć opcję Wybierz i wybrać inny certyfikat z listy zainstalowanych certyfikatów.
  6. Kliknij przycisk OK.
  7. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia.

UWAGA: Certyfikaty: Określona tożsamość powinna odpowiadać tożsamości, dla której został wystawiony certyfikat, i powinna zostać zarejestrowana na serwerze uwierzytelniania (np. na serwerze RADIUS), używanym przez potwierdzającego. Certyfikat musi być prawidłowy względem serwera uwierzytelniania. To wymaganie jest zależne od danego serwera uwierzytelniania i oznacza, że serwer musi uznawać wystawcę certyfikatu za urząd certyfikacji. Użytkownik powinien być zalogowany pod nazwą, która została użyta podczas instalowania certyfikatu.


Certyfikat wkrótce wygaśnie

Ten komunikat dotyczy tylko użytkowników systemu Windows* XP. Certyfikat używany w Twoim profilu wkrótce wygaśnie. Ten komunikat nie oznacza błędu połączenia, ale jest ostrzeżeniem mającym zapobiec błędom połączenia w przyszłości. Czas pierwszego wyświetlenia tego komunikatu przed wygaśnięciem certyfikatu jest określany przez administratora. Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. W oknie Narzędzia Intel® do rozwiązywania problemów z łącznością bezprzewodową kliknij łącze aktualizacji certyfikatu.

Jeśli nie możesz uzyskać nowego certyfikatu, skontaktuj się z administratorem.


Nie można uwierzytelnić profilu administratora z powodu nieważnego certyfikatu

Ten komunikat dotyczy tylko profili systemu Windows* XP. Nie można uwierzytelnić profilu administratora z powodu nieważnego certyfikatu. Ten błąd może dotyczyć certyfikatów urządzenia, certyfikatów użytkownika i kart inteligentnych. Ten błąd może wystąpić z następujących przyczyn:

Sposób wyeliminowania tego błędu jest zależny od jego przyczyny. Aby wyeliminować błąd, zastosuj ważny certyfikat.


Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowej tożsamości serwera: Wprowadź ponownie nazwę serwera

Ten błąd uwierzytelniania może być spowodowany przez nieprawidłową tożsamość serwera.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy Profile.
  2. Kliknij przycisk Właściwości, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  3. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Opcja Zabezpieczenia korporacyjne jest zaznaczona.
  4. Kliknij przycisk Dalej.
  5. Jeśli wybrana została opcja Sprawdź poprawność certyfikatu serwera, w menu rozwijanym Wystawca certyfikatu wybierz odpowiedniego wystawcę certyfikatu. Jeśli wybrana została opcja Określ nazwę serwera lub certyfikatu, upewnij się, że wprowadzona jest poprawna nazwa serwera lub certyfikatu. Jeśli wybrana została opcja Dowolny zaufany urząd certyfikacji, certyfikat danego urzędu certyfikacji musi być zainstalowany w magazynie głównych zaufanych urzędów certyfikacji.
  6. Kliknij przycisk OK, aby zapisać ustawienia.

Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowych poświadczeń serwera: Wprowadź ponownie poświadczenia serwera

Ten błąd uwierzytelniania może być spowodowany przez nieprawidłowe poświadczenia serwera (domeny).

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy Profile.
  2. Kliknij przycisk Właściwości, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  3. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Opcja Zabezpieczenia korporacyjne jest zaznaczona.
  4. Wybierz odpowiedni typ uwierzytelniania 802.1X.
  5. Aby zapisać ustawienia, kliknij OK.

Błąd uwierzytelniania z powodu nieprawidłowego certyfikatu serwera: Wybierz inny certyfikat

Ten błąd uwierzytelniania może być spowodowany przez nieprawidłowy certyfikat serwera.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz odpowiedni profil z listy profili.
  2. Kliknij przycisk Właściwości.
  3. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Opcja Zabezpieczenia korporacyjne jest zaznaczona.
  4. Wybierz odpowiedni typ uwierzytelniania 802.1X.
  1. Aby zapisać ustawienia, kliknij OK.

UWAGA: Certyfikaty: Określona tożsamość powinna odpowiadać tożsamości, dla której został wystawiony certyfikat, i powinna zostać zarejestrowana na serwerze uwierzytelniania (np. na serwerze RADIUS), używanym przez potwierdzającego. Certyfikat musi być prawidłowy względem serwera uwierzytelniania. To wymaganie jest zależne od danego serwera uwierzytelniania i oznacza, że serwer musi uznawać wystawcę certyfikatu za urząd certyfikacji. Użytkownik powinien być zalogowany pod nazwą, która została użyta podczas instalowania certyfikatu.


Błąd uwierzytelniania z powodu niedostępności serwera AAA

Karta WiFi została skojarzona z punktem dostępu, ale nie można przeprowadzić uwierzytelniania 802.1X z powodu odpowiedzi serwera uwierzytelniania.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Wybierz profil
  2. Kliknij przycisk Połącz, aby podjąć próbę skojarzenia z siecią i uwierzytelnienia na serwerze.

Serwer AAA odrzucił metodę EAP

Ten błąd występuje, gdy skonfigurowane uwierzytelnianie nie jest akceptowane przez serwer AAA.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Kliknij dwukrotnie ikonę na pasku zadań, aby otworzyć narzędzie do połączeń WiFi.
  2. Kliknij przycisk Profile w oknie głównym narzędzia do połączeń WiFi.
  3. Z listy profili wybierz skojarzony lub ostatnio używany profil.
  4. Kliknij przycisk Właściwości, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  5. Kliknij przycisk Dalej, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń.
  6. Sprawdź, czy zaznaczone zostało pole Włącz 802.1X.
  7. Sprawdź, czy zaznaczono właściwy typ uwierzytelniania.
  8. Wprowadź wymagane informacje o zabezpieczeniach.
  9. Kliknij przycisk OK. Profil zostanie zastosowany ponownie. Narzędzie do połączeń WiFi spróbuje połączyć się z siecią bezprzewodową.

Nieprawidłowy kod PIN do pobierania certyfikatu: Wprowadź ponownie kod PIN

Pobieranie certyfikatu nie powiodło się z powodu nieprawidłowego kodu PIN.

Zalecane działanie: Wprowadź prawidłowy kod PIN.


Błąd wystąpił z powodu nieoczekiwanego wyjęcia karty GSM

Ten błąd występuje, gdy w trakcie połączenia z profilem EAP-SIM lub EAP-AKA czytnik kart lub karta SIM lub USIM nie jest do końca włożona lub zostaje nieoczekiwanie wyjęta z laptopa.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Włóż ponownie kartę/czytnik.
  2. Kliknij dwukrotnie ikonę Oprogramowanie Intel® PROSet/Wireless WiFi w prawym, dolnym rogu ekranu.
  3. Wybierz z listy Profile skojarzony lub ostatnio używany profil.
  4. Kliknij przycisk Połącz. Profil zostanie zastosowany ponownie. Narzędzie do połączeń WiFi spróbuje połączyć się z siecią bezprzewodową.

Nieoczekiwane wyjęcie karty inteligentnej

Ten błąd występuje z powodu nieoczekiwanego wyjęcia karty inteligentnej.

Aby usunąć ten błąd, wykonaj następujące czynności:

  1. Włóż kartę inteligentną.
  2. Wybierz profil uwierzytelniania 802.1X EAP-SIM.
  3. Kliknij Połącz i spróbuj połączyć się z siecią.

Błąd uwierzytelniania z powodu przekroczenia limitu czasu

Błąd uwierzytelniania z powodu przekroczenia limitu czasu podczas uwierzytelniania tej przenośnej stacji. Przyczyną problemu mógł być nielegalny punkt dostępu lub problem z serwerem RADIUS.

Zalecane działanie:


Błąd uwierzytelniania profilu administratora

Ten błąd występuje, gdy poświadczenia profilu nie są akceptowane przez stronę uwierzytelniającą (np. punkt dostępu lub serwer AAA). Aby rozwiązać ten problem, należy skontaktować się z administratorem.


Adres IP nie został odebrany przez profil administratora

Błąd pobierania prawidłowego adresu IP przez kartę WiFi. Hasło zabezpieczające lub klucz szyfrowania sieci bezprzewodowej i punktu dostępu są niezgodne. Inne przyczyny: dla sieci bezprzewodowej wymagany jest statyczny adres IP, wystąpił problem z serwerem DHCP lub wystąpił ogólny problem z siecią.

Aby wyczyścić ten komunikat i uzyskać pomoc w konfigurowaniu połączenia bezprzewodowego, skontaktuj się z administratorem sieci WiFi.


Powrót do początku

Powrót do Spisu treści

Znaki towarowe i zastrzeżenia