Powrót do Spisu treści

Używanie Narzędzia administratora


Przegląd
Pakiety administratora

Ustawianie hasła administratora
Ustawienia Narzędzia administratora
Profile administratora
Kwestie dotyczące logowania pojedynczego w systemie Windows Vista* i Windows* 7

Ustawienia aplikacji
Ustawienia karty
Grupy identyfikatorów urzędów EAP-FAST


Przegląd

Narzędzie administratora umożliwia tworzenie pakietów instalacji niestandardowej, które można eksportować do komputerów z systemem Microsoft Windows* XP, Windows Vista* i Windows* 7. Narzędzie administratora służy do konfigurowania ustawień użytkownika i wspólnych (udostępnianych) profili sieci WiFi. Narzędzie jest przeznaczone dla osób z uprawnieniami administratora na danym komputerze. Użytkownicy nie mogą modyfikować ustawień ani profili administratora, jeśli nie dysponują hasłem do narzędzia. Należy określić hasło bezpieczne i niełatwe do odgadnięcia.

Dostęp do Narzędzia administratora można uzyskać przez menu Narzędzia w Narzędziu do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi.

Aby funkcja była wyświetlana, musi zostać wybrana podczas niestandardowej instalacji Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi.


Pakiety administratora

Pakiet administratora to samowyodrębniający się plik wykonywalny, zawierający profile administracyjne i inne ustawienia użytkownika. Pakiet administracyjny można kopiować i wysyłać do klientów w sieci. Po uruchomieniu pliku jego zawartość jest instalowana i konfigurowana na komputerze docelowym. Jeśli profil stanowi część pakietu, profil ten określa sposób łączenia się komputera docelowego z siecią WiFi. Więcej informacji o profilach można znaleźć w sekcji Profile administratora.


Tworzenie nowego pakietu

  1. Użytkownicy systemu Windows* XP i Windows* 7: W menu Narzędzia kliknij polecenie Narzędzie administratora .
  2. Aby uzyskać dostęp do narzędzia administratora, wprowadź hasło.
  3. Kliknij opcję Utwórz nowy pakiet.

  4. utwórz nowy
Nazwa Opis

Tworzenie nowego pakietu

Utwórz pakiet, który można wyeksportować do klienta. Klient może działać z systemem Windows* XP, Windows Vista* lub Windows* 7. W zależności od systemu operacyjnego funkcje pakietu będą różne. Ten pakiet umożliwia eksportowanie profili łączenia przed logowaniem i wspólnych typu EAP z uwierzytelnianiem 802.1X. W przypadku profili logowania pojedynczego eksportowanych do klientów z systemem Windows Vista* i Windows* 7 istnieją jednak wyjątki. Zobacz Profile administratora.

Otwórz istniejący pakiet

Zaznacz, aby przejść do istniejącego pakietu i go otworzyć.

  1. Kliknij przycisk OK.
  2. Skonfiguruj następujące opcje, które mają zostać dołączone do pakietu:
Nazwa Opis

Profile

Kliknij opcję Dołącz profile do tego pakietu (opcja ta powinna już być zaznaczona). Profile można udostępniać innym użytkownikom. Aby uzyskać więcej informacji i instrukcje, kliknij łącze Profile.

Ustawienia aplikacji

Kliknij kartę Ustawienia aplikacji. Kliknij opcję Dołącz ustawienia aplikacji do tego pakietu (opcja ta powinna już być zaznaczona). Określ ustawienia aplikacji, które mają zostać włączone. Aby uzyskać więcej informacji i instrukcje, kliknij łącze Ustawienia aplikacji.

Ustawienia karty

Kliknij kartę Ustawienia karty. Kliknij przycisk Dołącz ustawienia karty do tego pakietu. Określ wartości początkowe ustawień karty używanych w tym komputerze. Aby uzyskać więcej informacji i instrukcje, kliknij łącze Ustawienia karty.

Grupy identyfikatorów urzędów EAP-FAST

Kliknij kartę Grupy A-ID EAP-FAST. Kliknij przycisk Dołącz grupy A-ID. Dodaj grupę A-ID, która ma umożliwiać obsługę wielu poświadczeń dostępu pochodzących z wielu identyfikatorów A-ID. Aby uzyskać więcej informacji i instrukcji, kliknij Grupy A-ID EAP-FAST.

  1. Kliknij przycisk Zamknij.
  2. Wyświetlone zostanie powiadomienie: Bieżący pakiet został zmieniony. Czy chcesz zapisać zmiany?
  3. Kliknij opcję Tak. Zapisz plik wykonywalny do katalogu na lokalnym dysku twardym.
  4. Kliknij opcję Zapisz. Utworzony zostanie plik.
  5. Kliknij opcję Zakończono, aby wyświetlić zawartość pakietu.
  6. Kliknij przycisk OK.

UWAGA: Pakiet można również zapisać, wybierając w menu Plik opcję Zapisz pakiet.


Otwieranie istniejącego pakietu

  1. Użytkownicy systemu Windows* XP : W menu Narzędzia kliknij polecenie Narzędzie administratora .
  2. Aby uzyskać dostęp do narzędzia administratora, wprowadź hasło.

  3. otwórz istniejące
  4. W oknie Otwieranie pakietu administratora kliknij opcję Otwórz istniejący pakiet, aby dokonać edycji istniejącego pakietu.
  5. Kliknij przycisk Przeglądaj. Przejdź do pliku wykonywalnego pakietu.
  6. Kliknij opcję Otwórz. Zaktualizuj ustawienia pakietu.
  7. Tutaj można dodawać, usuwać i kopiować profile. Można też kliknąć opcję Właściwości w celu zaktualizowania ustawień zabezpieczeń profilu.
  8. Kliknij przycisk Zamknij.
  9. Wyświetlone zostanie powiadomienie: Bieżący pakiet został zmieniony. Czy chcesz zapisać zmiany?
  10. Kliknij opcję Tak. Zapisz plik wykonywalny do katalogu na lokalnym dysku twardym.
  11. Kliknij opcję Zapisz. Utworzony zostanie plik.
  12. Kliknij opcję Zakończono, aby wyświetlić zawartość pakietu.
  13. Kliknij przycisk OK.

UWAGA: Pakiet administratora można również edytować, wybierając w menu Plik opcję Otwórz pakiet.

UWAGA: Jeśli pakiet administratora jest tworzony w systemie Windows* XP Professional x64 Edition, pliki języków znajdują się w folderach \XP\Docs i \XP\x64\Install\Lang tego systemu.

Informacje na ten temat można znaleźć w sekcji


Profile administratora

Profile administratora należą do administratora sieci lub administratora danego komputera — i są przez niego zarządzane. Te profile są udostępniane przez wszystkich użytkowników komputera. Użytkownicy końcowi nie mogą jednak modyfikować tych profili. Profile te mogą być modyfikowane tylko przy użyciu chronionego hasłem Narzędzia administratora. Istnieją dwa typy profili administratora: Połączenie trwałe i Przed logowaniem/wspólne. Można także skonfigurować ustawienia Głos przez protokół internetowy (VoIP) na potrzeby eksportu do aplikacji telefonicznych.


Kwestie dotyczące logowania pojedynczego w systemie Windows Vista* i Windows* 7

Poniższe informacje dotyczą tylko profili logowania pojedynczego utworzonych dla klientów Windows Vista* i Windows* 7*.

Aby uzyskać szczegółowe informacje o każdym typie profilu, zobacz:


Profil trwały

Profile łączenia trwałego są stosowane podczas uruchamiania systemu lub gdy na komputerze nie jest zalogowany żaden użytkownik. Po wylogowaniu użytkownika połączenie bezprzewodowe jest utrzymywane do momentu wyłączenia komputera lub zalogowania innego użytkownika.

UWAGA: Profile trwałe nie są obsługiwane w systemie Windows Vista* ani Windows* 7. Zobacz Kwestie dotyczące logowania pojedynczego w systemie Windows Vista* i Windows* 7.

Kluczowe kwestie związane z profilem trwałym:

UWAGA: Narzędzie do połączeń WiFi obsługuje certyfikaty urządzeń. Nie są one jednak wyświetlane na listach certyfikatów.

Tworzenie profilu trwałego dla pakietu klienta

Poniżej przedstawione zostały instrukcje ogólne dla tego typu profilu administratora. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji i zastrzeżeń, zobacz Tworzenie profili dla systemu Windows*.

  1. Użytkownicy systemu Windows* XP i Windows 7: W menu Narzędzia kliknij polecenie Narzędzie administratora .
  2. Aby uzyskać dostęp do narzędzia administratora, wprowadź hasło.
  3. Wybierz opcję Utwórz nowy pakiet lub Otwórz istniejący pakiet. Istniejące pakiety można znaleźć przy użyciu funkcji przeglądania. Kliknij przycisk OK.
  4. Kliknij przycisk Dołącz profile do tego pakietu.
  5. Kliknij opcję Połączenie trwałe.
  6. Kliknij przycisk Dodaj, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  7. Nazwa profilu: Wprowadź opisową nazwę profilu.
  8. Nazwa sieci WiFi (SSID): Wprowadź identyfikator sieci.
  9. Tryb działania: Sieć (Infrastruktura) — opcja zaznaczona domyślnie.
  10. Typ profilu administratora: Trwałe: Połączenie aktywne, gdy nie jest zalogowany żaden użytkownik — opcja jest zaznaczona.
  11. Kliknij przycisk Dalej.
  12. Kliknij przycisk Zabezpieczenia korporacyjne, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Więcej informacji na temat konfiguracji zabezpieczeń 802.1X można znaleźć w sekcjach TLS, TTLS, PEAP, LEAP i EAP-FAST.
  13. Kliknij przycisk OK.

Usuwanie profilu trwałego z pakietu

  1. Kliknij profil na karcie Trwałe.
  2. Kliknij przycisk Usuń.

Kopiowanie profilu trwałego do pakietu

Można skopiować tylko istniejący profil, nadając kopii nową nazwę. Wykonanie tej czynności może być pożądane w celu uzyskania dwóch podobnych profili. Aby skopiować profil:

  1. Wybierz profil.
  2. Kliknij opcję Kopiuj.
  3. Wprowadź nazwę nowego profilu.
  4. Kliknij przycisk OK.

Nowy profil zostanie zapisany. Właściwości nowego profilu są takie same, jak właściwości profilu oryginalnego.

Edytowanie profilu trwałego do pakietu

  1. Wybierz profil.
  2. Kliknij przycisk Właściwości.
  3. Dokonaj edycji właściwości nowego profilu, korzystając z instrukcji podanych w sekcji Tworzenie profili trwałych.

Profile łączenia przed logowaniem/wspólne

Profile Przed logowaniem/wspólne są stosowane po logowaniu użytkownika. Jeśli zainstalowano obsługę funkcji logowania pojedynczego, połączenie jest nawiązywane przed logowaniem w systemie Windows (przed logowaniem/wspólne). Jeśli obsługa logowania pojedynczego nie została zainstalowana, profil jest stosowany po aktywowaniu sesji użytkownika. Profile łączenia przed logowaniem/wspólnego są zawsze wyświetlane na górze listy profili. Użytkownicy mogą określać priorytety dla utworzonych przez siebie profili, ale nie dla profili łączenia przed logowaniem/wspólnego. Ponieważ profile te znajdują się na górze listy profili, narzędzie do połączeń WiFi najpierw próbuje automatycznie łączyć się z profilami administratora, a dopiero później z profilami użytkownika.

UWAGA: Tylko administrator może tworzyć i eksportować profile łączenia przed logowaniem/wspólnego.

Kluczowe kwestie związane z łączeniem przed logowaniem:

Stan łączenia przed logowaniem/wspólnego

Obsługa profili łączenia przed logowaniem/wspólnego jest instalowana podczas instalacji niestandardowej narzędzia do połączeń WiFi. Informacje na ten temat można znaleźć w sekcji Instalowanie i odinstalowywanie funkcji logowania pojedynczego.

UWAGA: Jeśli funkcje logowania pojedynczego ani łączenia przed logowaniem nie zostały zainstalowane, administrator nadal może tworzyć profile łączenia przed logowaniem/wspólne na potrzeby eksportu do komputera użytkownika.

Poniżej opisano sposób działania funkcji Łączenie przed logowaniem, od momentu uruchomienia systemu. Założono, że istnieje zapisany profil. Dla tego zapisanego profilu skonfigurowano prawidłowe ustawienia zabezpieczeń Użyj nazwy użytkownika i hasła logowania Windows, które są stosowane podczas logowania do systemu Windows.

  1. Po uruchomieniu systemu Windows wprowadź domenę, nazwę użytkownika i hasło.
  2. Kliknij przycisk OK. Na stronie stanu profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego wyświetlony zostanie postęp łączenia z siecią. Po połączeniu karty WiFi z punktem dostępu do sieci strona Stan zostanie zamknięta i użytkownik zostanie zalogowany w systemie Windows.

UWAGA: Dostęp do certyfikatu użytkownika ma tylko użytkownik uwierzytelniony na danym komputerze. Z tego powodu użytkownik powinien zalogować się na komputerze jeden raz (używając połączenia kablowego, profilu zamiennego lub logując się lokalne) przed użyciem profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego, który jest uwierzytelniany przy użyciu certyfikatu użytkownika

Po wylogowaniu wszystkie połączenia bezprzewodowe są rozłączane i stosowany jest profil trwały (jeśli jest dostępny). W niektórych okolicznościach warto utrzymać bieżące połączenie (np. w przypadku, gdy po wylogowaniu konieczne będzie przekazanie na serwer danych specyficznych dla użytkownika lub gdy używane są profile mobilności). Aby móc korzystać z tej funkcji, należy utworzyć profil oznaczony zarówno jako profil łączenia przed logowaniem/wspólnego, jak i profil trwały. Jeśli taki profil będzie aktywny podczas wylogowywania użytkownika, połączenie zostanie utrzymane.

Tworzenie profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego dla pakietu klienta

Poniżej przedstawione zostały instrukcje ogólne dla tego typu profilu administratora. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji i zastrzeżeń, zobacz Tworzenie profili dla systemu Windows*.

  1. Użytkownicy systemu Windows* XP : W menu Narzędzia kliknij polecenie Narzędzie administratora .
  2. Aby uzyskać dostęp do narzędzia administratora, wprowadź hasło.
  3. Wybierz opcję Utwórz nowy pakiet lub Otwórz istniejący pakiet. Istniejące pakiety można znaleźć przy użyciu funkcji przeglądania. Kliknij przycisk OK.
  4. Kliknij przycisk Dołącz profile do tego pakietu.
  5. Kliknij opcję Przed logowaniem/wspólne.
  6. Kliknij przycisk Dodaj, aby otworzyć stronę Ustawienia ogólne.
  7. Nazwa profilu: Wprowadź opisową nazwę profilu.
  8. Nazwa sieci WiFi (SSID): Wprowadź identyfikator sieci.
  9. Tryb działania: Sieć (Infrastruktura) — opcja zaznaczona domyślnie.
  10. Typ profilu administratora: Przed logowaniem/wspólne: Aktywne, gdy zalogowany jest użytkownik. Ten profil jest udostępniany wszystkim użytkownikom. Ten typ profilu został już wybrany.
  11. Kliknij przycisk Dalej.
  12. Kliknij przycisk Zaawansowane, aby otworzyć stronę Ustawienia zaawansowane. Skonfiguruj ustawienia zaawansowane i powróć do wykonywania tych instrukcji.
  13. Kliknij przycisk OK, aby zamknąć stronę Ustawienia zaawansowane.
  14. Kliknij przycisk Zabezpieczenia korporacyjne, aby otworzyć stronę Ustawienia zabezpieczeń. Więcej informacji na temat konfiguracji zabezpieczeń 802.1X można znaleźć w sekcjach EAP-SIM, TLS, TTLS, PEAP, LEAP i EAP-FAST.
  15. Kliknij przycisk OK, aby zapisać profil i dodać go do listy profili administratora.

UWAGA: Jeśli połączenie trwałe zostało już ustanowione, profil łączenia przed logowaniem/wspólnego jest ignorowany, chyba że dla profilu skonfigurowano zarówno opcje połączenia przed logowaniem/wspólnego i łączenia trwałego.

Usuwanie profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego z pakietu

  1. Kliknij profil na karcie Trwałe.
  2. Kliknij przycisk Usuń.

Kopiowanie profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego do pakietu

Można skopiować tylko istniejący profil, nadając kopii nową nazwę. Nowy profil można edytować. Wykonanie tej czynności może być pożądane w celu uzyskania dwóch podobnych profili. Aby skopiować profil:

  1. Wybierz profil.
  2. Kliknij opcję Kopiuj.
  3. Wprowadź nazwę nowego profilu.
  4. Kliknij przycisk OK.

Nowy profil zostanie zapisany. Właściwości nowego profilu są takie same, jak właściwości profilu oryginalnego.

Edytowanie profilu łączenia przed logowaniem/wspólnego do pakietu

  1. Wybierz profil.
  2. Kliknij przycisk Właściwości.
  3. Dokonaj edycji właściwości nowego profilu, korzystając z instrukcji podanych w sekcji Tworzenie profili trwałych.

Aby uzyskać więcej informacji, kliknij łącze Tworzenie profili administracyjnych dla zabezpieczeń korporacyjnych.


Wykluczanie sieci

Administrator może wykluczać sieci z połączeń. Po wykluczeniu tylko administrator może usunąć sieć z listy wykluczeń. Wykluczona sieć jest wyświetlana w oknie Zarządzanie listą wykluczeń i jest oznaczona następującą ikoną:

UWAGA: Niedostępne w przypadku pakietów Windows Vista* i Windows* 7.

Aby wykluczyć sieć:

  1. Kliknij przycisk Dołącz profile do tego pakietu.
  2. Kliknij opcję Wyklucz.
  3. Kliknij przycisk Dodaj, aby otworzyć stronę Wykluczanie sieci (SSID).
  4. Nazwa sieci: Wprowadź nazwę sieci, która ma zostać wykluczona.
  5. Kliknij przycisk OK, aby dodać nazwę sieci do listy Wykluczeń.

Aby usunąć sieć z listy wykluczeń:

  1. Wybierz nazwę sieci na liście wykluczeń.
  2. Kliknij przycisk Usuń. Sieć zostanie usunięta z listy wykluczeń.

Połączenie głosowe przez protokół internetowy (VoIP)

Narzędzie do połączeń WiFi obsługuje aplikacje telefoniczne VoIP innych firm. Aplikacje VoIP innych firm obsługują kodery-dekodery głosowe. Kodery-dekodery umożliwiają kompresję w celu zaoszczędzenia przepustowości sieci. Narzędzie do połączeń WiFi obsługuje następujące standardy koderów-dekoderów Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ang. International Telecommunications Union, ITU):

Koder-dekoder Algorytm

ITU G.711

PCM (Pulse Code Modulation)

ITU G.722

SBADPCM (Sub-Band Adaptive Differential Pulse Code Modulation)

ITU G.723

Koder wieloszybkościowy

ITU G.726

ADPCM (Adaptive Differential Pulse Code Modulation)

ITU G.727

ADPCM (zmienna szybkość)

ITU G.728

LD-CELP (Low-Delay Code Excited Linear Prediction)

ITU G.729

CS-ACELP (Conjugate Structure Algebraic-Code Excited Linear Prediction)

Administrator może wyeksportować ustawienia VoIP w celu skonfigurowania różnych szybkości transmisji danych koderów-dekoderów i szybkości klatek, po pozwala poprawić jakość głosu podczas transmisji VoIP. Aby utworzyć profil VoIP:

UWAGA: Należy się upewnić, że opcja Głos przez protokół internetowy na stronie Ustawienia aplikacji nie została wyłączona. Domyślnie opcja ta jest włączona.

  1. Kliknij przycisk Dołącz profile do tego pakietu.
  2. Kliknij przycisk VoIP.
  3. Kliknij przycisk Dodaj, aby otworzyć stronę Utwórz profile VoIP.
  4. Wybierz przepustowość kodera-dekodera, użycie aplikacji i szybkość klatek. Dla danych głosowych:

G711: szybkość klatek 10 ms i szybkość transmisji danych 64 kb/s
G722: szybkość klatek 10 ms i szybkość transmisji danych 64 kb/s
G723: szybkość klatek 30 ms i szybkość transmisji danych 5,3 kb/s lub 6,4 kb/s
G726-32: szybkość klatek 10 ms i szybkość transmisji danych 32 kb/s
G728: szybkość klatek 2,5 ms i szybkość transmisji danych 16 kb/s
G729: szybkość klatek 10 ms i szybkość transmisji danych 10 kb/s

W menu rozwijanym wybierz parametry.

Koder-dekoder Użycie Szybkość klatek
  • G711_64kbps
  • G722_64kbps
  • G722_56kbps
  • G722_48kbps
  • G722_1_32kbps
  • G722_1_24kbps
  • G722_1_16kbps
  • G726_16kbps
  • G726_24kbps
  • G726_32kbps
  • G726_40kbps
  • G728_16kbps
  • G729a_8kbps
  • G729e_11_8kbps
  • GIPS_iPCM_VARIABLE
  • G722_2_VARIABLE
  • Głos interaktywny
  • Audiokonferencja
  • Dane głosowe
  • Wideo
  • Strumieniowanie audio
  • 20
  • 30
  1. Kliknij przycisk OK, aby powrócić do listy profili.
  2. Kliknij przycisk Zamknij, aby zapisać ustawienia profilu w pakiecie.

Ustawienia aplikacji

Administrator może konfigurować ustawienia narzędzia do połączeń WiFi w celu określenia sposobu działania aplikacji na komputerze użytkownika, a także określać poziom kontroli użytkowników nad różnymi aspektami połączeń bezprzewodowych. Patrz: Ustawienia aplikacji.


Ustawienia karty

Administrator może konfigurować ustawienia karty WiFi zainstalowanej w komputerze użytkownika. Zobacz Ustawienia karty.


Grupy identyfikatorów urzędów EAP-FAST

UWAGA: Ta funkcja jest niedostępna, jeśli w ustawieniach aplikacji Narzędzie administratora nie wybrano opcji CCXv4.

Identyfikator urzędu (A-ID) to serwer RADIUS, który podaje grupy A-ID poświadczeń dostępu zabezpieczonego. Grupy A-ID są udostępniane wszystkim użytkownikom komputera. Dzięki nim profile EAP-FAST obsługują wiele poświadczeń dostępu pochodzących z wielu identyfikatorów A-ID. Grupy A-ID mogą być prekonfigurowane przez administratora i ustawiane za pomocą Pakietu administratora na komputerze użytkownika. Gdy profil sieci bezprzewodowej napotka serwer z identyfikatorem A-ID należącym to tej samej grupy A-ID (określonej w profilu sieci bezprzewodowej), użyje jego poświadczeń dostępu zabezpieczonego bez monitowania użytkownika.

Aby dodać grupę A-ID:

  1. Wybierz opcję Dołącz grupy A-ID.
  2. Kliknij przycisk Dodaj.
  3. Wprowadź nazwę nowej grupy A-ID.
  4. Kliknij przycisk OK. Grupa zostanie dodana do listy grup A-ID.

Jeśli grupa jest zablokowana, nie można dodawać do niej kolejnych identyfikatorów A-ID.

Aby dodać identyfikator do grupy A-ID:

  1. Wybierz grupę z listy grup A-ID.
  2. Kliknij przycisk Dodaj w sekcji identyfikatorów A-ID.
  3. Wybierz identyfikator A-ID.
  4. Kliknij przycisk OK. Identyfikator A-ID zostanie dodany do listy.

Powrót do początku

Powrót do Spisu treści

Znaki towarowe i zastrzeżenia