Administrator może konfigurować ustawienia Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi w celu określenia sposobu działania aplikacji na komputerze użytkownika, a także określać poziom kontroli użytkowników nad różnymi aspektami połączeń WiFi. Ustawienia te konfiguruje się za pomocą Narzędzia administratora i nie są to aplikacje z menu Narzędzia.
UWAGA: Wiele z tych ustawień dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP i/lub Windows 7.
Nazwa | Opis |
---|---|
Uwierzytelnianie 802.1X |
Umożliwia użytkownikowi tworzenie profili lub łączenie z sieciami obsługującymi poniższe typy EAP uwierzytelniania 802.1X. Zaznacz typy uwierzytelniania 802.1X, które mają zostać włączone na komputerze użytkownika: EAP LEAP, EAP PEAP, EAP TLS, EAP SIM, EAP TTLS, EAP FAST, EAP AKA. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP lub Windows 7. |
Kontrola AAA |
Powiadamiaj o używaniu karty sieci WiFi przez inną aplikację UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Przełączanie kart |
Włącz przełączanie kart To ustawienie wymusza kontrolę administratora nad łącznością bezprzewodową WiFi. Jeśli opcja jest włączona, wykrycie prawidłowego połączenia z przewodową siecią Ethernet powoduje automatyczne zamknięcie przez Narzędzie do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi wszystkich połączeń WiFi i wyłączenie łączności radiowej karty WiFi. Ponadto, jeśli system utraci połączenie z przewodową siecią Ethernet, narzędzie do połączeń WiFi automatycznie włączy łączność radiową karty WiFi i spróbuje nawiązać połączenie z ostatnio używanym profilem/siecią WiFi. Jeśli dana sieć nie jest dostępna, narzędzie do połączeń WiFi połączy się z pierwszą dostępną siecią WiFi z listy preferowanych profili. UWAGA: To zachowanie dotyczy całego systemu i nie jest specyficzne dla konkretnego użytkownika. |
Narzędzie administratora |
Zezwalaj użytkownikowi na uzyskiwanie dostępu do Narzędzia administratora. Pozostawienie tego pola zaznaczonego umożliwia użytkownikowi uzyskiwanie dostępu do Narzędzia administratora na danym komputerze (jeśli zostało zainstalowane). Usunięcie zaznaczenia powoduje uniemożliwienie uzyskania dostępu do Narzędzia administratora. |
Automatyczne uruchamianie aplikacji |
Zezwalaj użytkownikowi na uruchamianie aplikacji przy łączeniu Po włączeniu tej funkcji użytkownik może określać aplikację, która będzie uruchamiana przy każdym połączeniu z wybranym profilem sieciowym. Użytkownik wybiera profil, a następnie może określić aplikację, plik wsadowy lub skrypt. Na przykład, użytkownik może chcieć, aby po każdym połączeniu laptopa z określoną siecią bezprzewodową automatycznie uruchamiana była sesja VPN. Jeśli ta funkcja jest niezaznaczona (wyłączona), użytkownik nie może określić automatycznego uruchamiania aplikacji po nawiązaniu połączenia z danym profilem sieciowym. |
Aplikacja przełączania łączności radiowej |
Włączanie sieci WiFi Umożliwia aplikacji innej firmy wyłączanie przełącznika Włącz sieć WiFi / Wyłącz sieć WiFi Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
CCXv4 |
Rozszerzenia Cisco w wersji 4 zawierają ulepszenia uwierzytelniania EAP-FAST. Wśród nich znajdują się opcje monitów i ostrzeżeń skierowanych do użytkownika. Wybierz opcję Włącz rozszerzenia CCXv4, aby włączyć funkcje rozszerzeń Cisco w wersji 4 (CCXv4) dla profili EAP-FAST. UWAGA: Funkcja grup EAP-FAST A-ID nie jest dostępna w Narzędziu administratora, jeśli rozszerzenia CCXv4 nie zostały włączone. Wybierz monity włączone i wyłączone na komputerze użytkownika dla podawania poświadczeń dostępu zabezpieczonego EAP-FAST: Wyłącz monity i ostrzeżenia dla podawania nieuwierzytelnionego: Opcja pozwala wyłączyć monity i ostrzeżenia dotyczące automatycznego podawania poświadczeń dostępu zabezpieczonego w przypadku braku tych poświadczeń lub braku poświadczeń odpowiadających identyfikatorowi A-ID wysłanemu przez serwer, z którym nawiązano połączenie. Wyłącz monity w czasie przełączania serwera domyślnego (A-ID): Opcja pozwala wyłączyć monity w przypadku napotkania przez klienta serwera, który podał poświadczenia dostępu zabezpieczonego, ale który nie jest obecnie serwerem domyślnym. Wyłącz podawanie nieuwierzytelnione po podaniu poświadczeń dostępu zabezpieczonego: Opcja pozwala automatycznie wyłączyć automatyczne podawanie poświadczeń po podaniu poświadczeń dostępu zabezpieczonego dla danego identyfikatora A-ID. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Ostrzeżenie o wygaśnięciu certyfikatu |
Włącz ostrzeżenie o wygaśnięciu certyfikatu Po zaznaczeniu tej opcji narzędzie do połączeń WiFi ostrzega użytkowników o wygaśnięciu certyfikatów. Podany adres URL umożliwia aktualizowanie certyfikatów z serwera certyfikatów. Po zaznaczeniu uaktywnione zostają następujące pola:
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP i Windows 7. |
Sieć Ad Hoc |
Umożliwia określanie, czy użytkownik może tworzyć profile typu Ad Hoc i dołączać do sieci typu Ad Hoc. Aby określić, czy użytkownik może łączyć się z sieciami Ad Hoc, wybierz jedną z następujących opcji:
Umożliwia określanie, czy użytkownik może konfigurować profile z ustawieniami Ad Hoc, czy nie może konfigurować profili Ad Hoc.
Aby usunąć tryb działania Ad Hoc ze strony ustawień ogólnych menedżera tworzenia profili WiFi, należy zaznaczyć opcje Wyłącz sieć Ad Hoc i Ukryj ustawienia aplikacji Ad Hoc. Uniemożliwi to użytkownikowi tworzenie profili obsługujących sieci Ad Hoc. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Rejestrowanie zdarzeń sterownika |
Rejestrowanie zdarzeń sterownika polega na przechwytywaniu i rejestrowaniu zdarzeń specyficznych dla sterownika. Zdarzenia te można przeglądać w Przeglądarce zdarzeń sieci bezprzewodowej. Można tu włączyć rejestrowanie standardowe lub rejestrowanie na potrzeby rozwiązywania problemów. Zobacz Przeglądarka zdarzeń sieci bezprzewodowej - ustawienia Włącz rejestrowanie zdarzeń sterownika
|
Import i eksport |
Włącz importowanie i eksportowanie profili Zaznacz, aby zezwalać na importowanie i eksportowanie profili na komputerze użytkownika. Jeśli ta opcja zostanie włączona, profile umieszczane w folderze automatycznego importowania będą importowane automatycznie. |
Ustawienia technologii Intel® Active Management Technology |
Wprowadź nazwę użytkownika i hasło, które zastąpią nazwy domyślne używane przez technologię Intel® Active Management Technology w celu zsynchronizowania profili Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi. |
Technologia Intel® My WiFi (MWT) |
Włącz interfejs API przekazywania komórkowego Intel® MWT. Kliknij, aby umożliwić aplikacji innej firmy korzystanie z przekazywania komórkowego Intel® MWT interfejsu API pakietów IP w celu mostkowania sieci Intel® MWT z połączeniem BSS. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko klientów z systemem Windows* 7. |
Utrzymaj połączenie |
Ukrywanie ustawienia Utrzymaj połączenie w profilach użytkowników Zaznacz, aby ukryć opcję Utrzymaj połączenie w Ustawieniach zaawansowanych tworzenia profilu WiFi. Opcja Utrzymaj połączenie pozwala utrzymywać połączenie WiFi profilu użytkownika po wylogowaniu się tego użytkownika. UWAGA: Opcja Utrzymaj połączenie może być używana przez klienta Nortel VPN, jeśli skonfigurowano go do wylogowania po połączeniu. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Utrzymaj połączenie autoryzowane kartą inteligentną |
Utrzymaj połączenie, jeśli karta inteligentna jest niedostępna Zaznacz, aby utrzymywać połączenie po wyjęciu karty inteligentnej, gdy połączenie urządzenia bezprzewodowego z siecią używa jako poświadczeń karty inteligentnej. Zachowanie domyślne narzędzia do połączeń WiFi polega na zamknięciu połączenia używającego jako poświadczeń karty inteligentnej w momencie wyjęcia tej karty inteligentnej. Włączenie tej funkcji spowoduje utrzymanie połączenia (chyba że z innego powodu wymagane jest ponowne uwierzytelnienie). Zaznacz, aby utrzymywać połączenie po wyjęciu karty inteligentnej, gdy połączenie komputera z siecią używa jako poświadczeń karty inteligentnej/SIM. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Komunikat o przełączeniu łączności radiowej |
Włącza komunikaty o przełączaniu sieci WiFi na komputerze użytkownika Zaznacz, aby włączyć w aplikacji innej firmy funkcję powiadamiania użytkownika o wyłączeniu włączania i wyłączania sieci WiFi przez Narzędzie do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Microsoft Windows* XP - współistnienie |
Włącz usługę konfiguracji zerowej sieci bezprzewodowej Microsoft i Oprogramowanie Intel® PROSet/Wireless WiFi tak, aby współistniały w tym systemie. Zaznacz, aby usługa konfiguracji zerowej sieci bezprzewodowej systemu Microsoft Windows* XP nie była wyłączana po włączeniu Narzędzia do połączeń Intel® PROSet/Wireless WiFi. Zaznacz, aby włączyć współistnienie. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Profil preferowany |
Włącz profil preferowany Zwykle karta WiFi zawsze próbuje połączyć się przy użyciu ostatnio używanego profilu. Po zaznaczeniu opcji Włącz profil preferowany karta próbuje łączyć się z profilem preferowanym. Profil preferowany jest wyświetlany na górze listy profili. Jeśli łączenie przy użyciu profilu preferowanego zakończy się niepowodzeniem, karta spróbuje połączyć się przy użyciu ostatnio używanego profilu (przy założeniu, że nie jest to profil preferowany). |
Połączenie trwałe |
Zaznacz opcję Upewnij się, że trwałe zasady dotyczące połączenia i komputera są aktualizowane przed zalogowaniem. UWAGA: Aktualizowanie zasad może opóźnić wyświetlenie ekranu logowania nawet o dwie minuty. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Przed logowaniem w trybie Cisco |
Włącz tryb Cisco podczas łączenia przed logowaniem. Punkty dostępu Cisco mogą obsługiwać wiele nazw sieci WiFi (identyfikatorów SSID), ale nadawać tylko jedną z nich. Aby połączyć się z takim punktem dostępu, podejmowana jest próba łączenia się przy użyciu każdego profilu. Ten tryb łączenia z każdym profilem jest nazywany trybem Cisco. Domyślnie opcja ta jest włączona. Usuń zaznaczenie, aby ją wyłączyć. UWAGA: Jeśli opcja jest włączona, łączenie przed logowaniem może wydłużyć czas nawiązywania połączenia. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Profil - łączność |
Wyłącz przełączanie profili użytkownika Ta opcja umożliwia kontrolowanie połączeń użytkownika z profilami administratora. Pozostawienie ustawienia domyślnego (wyłączone) oznacza, że użytkownik będzie mógł łączyć się zarówno z profilami użytkownika, jak i administratora. Gdy opcja jest włączona, użytkownik może łączyć się tylko z profilami administratora; administrator decyduje również, które profile administratora są dostępne dla użytkownika:
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP lub Windows 7. |
Poziom zabezpieczeń |
Wybierz poziom zabezpieczeń na komputerze użytkownika. Użytkownicy mogą łączyć się z profilami tylko na tym poziomie zabezpieczeń.
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP lub Windows 7. |
Powiadomienie o folderach udostępnianych |
Wybierz ustawienie powiadomienia o folderach udostępnianych na komputerze użytkownika.
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Logowanie pojedyncze |
Zaznacz typy profili administratora, które mają być włączone na komputerze użytkownika. Logowanie pojedyncze:
Jeśli funkcje łączenia przed logowaniem zostały zainstalowane, profil jest aktywny podczas procesu logowania. Jeśli funkcje łączenia przed logowaniem nie zostały zainstalowane, profil jest wspólny i zostaje uaktywniony na początku sesji użytkownika. Profile administratora są umieszczane na górze (lub na dole) listy profili użytkownika. Nie mogą być modyfikowane ani usuwane przez użytkownika. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP lub Windows 7. |
Informacje o obsłudze technicznej |
Podaj informacje wyświetlane w oknie Informacje narzędzia do połączeń WiFi.
|
Włącza oprogramowanie innej firmy do używania aplikacji VoIP na komputerze użytkownika. Ta funkcja jest domyślnie włączona. |
|
Wi-Fi Protected Setup* |
Narzędzie do połączeń WiFi można konfigurować do działania jako rejestrator dla punktów dostępu obsługujących funkcję Wi-Fi Protected Setup*. Rejestrator bezpiecznie przekazuje klucz lub hasło punktu dostępu. Następuje to automatycznie lub ręcznie, przy użyciu dysku flash USB lub innego urządzenia zewnętrznego.
Włącz opcję Włącz rejestrowanie innych urządzeń, aby narzędzie do połączeń WiFi rejestrowało inne urządzenia. UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Menedżer WiFi |
Wybierz menedżera WiFi, który ma zarządzać połączeniami bezprzewodowymi użytkownika. Użyj menedżera WiFi poprzedniego zalogowanego użytkownika lub zezwól każdemu użytkownikowi na wybranie preferowanego menedżera WiFi.
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów dla klientów z systemem Windows* XP. |
Włącz/Wyłącz sieć WiFi |
Sterowanie radiową łącznością bezprzewodową.
Po zainstalowaniu tej funkcji na komputerze użytkownika wykonaj poniższe instrukcje w celu włączenia lub wyłączenia łączności radiowej 802.11a. Aby wyłączyć łączność radiową 802.11a:
Aby włączyć łączność radiową 802.11a:
UWAGA: To ustawienie dotyczy tylko pakietów uruchamianych na kliencie systemu Windows* XP lub Windows 7. |
Przeglądarka zdarzeń sieci bezprzewodowej - ustawienia Włącz rejestrowanie zdarzeń sieci bezprzewodowej Ta funkcja służy do tworzenia plików dziennika zdarzeń sieci bezprzewodowej w systemie klienta, które następnie można kopiować do sieciowego serwera plików lub do innych lokalizacji. Domyślnie opcja Rejestrowanie zdarzeń sieci bezprzewodowej jest wyłączona. Po kliknięciu opcji Włącz rejestrowanie zdarzeń sieci bezprzewodowej uaktywniona zostaje opcja Ustawienia. Kliknij opcję Ustawienia, aby otworzyć okno Ustawienia plików dziennika. Karta Ogólne
Karta Kopiowanie plików dziennika
Karta Usuwanie pliku dziennika Wybierz poniżej opcje określające, kiedy usuwać stare pliki dziennika:
|
|
Zamknij |
Zamyka Narzędzie administratora. |
Pomoc? |
Zawiera informacje Pomocy dla tej strony. |